Ce este si la ce ajuta un Kit Turbo

kit turbo

Scopul de baza al inductiei fortate (turbo sau supercharger) nu este acela de a creste compresia sau de a mari presiunea unui cilindru al motorului, ci de a creste eficienta volumetrica, desi inductia fortata este cea mai buna metoda de a creste compre

La jocurile pe calculator, apasam pe un buton si in cateva secunde, masina are o putere mai mare si fuge mult mai repede. In viata de zi cu zi, lucrurile stau putin altfel.

Atunci cand un motor aspirat trage aer, poate trage cat poate de mult inainte ca valva de admisie se inchide si astupa cilindrul. Media N/A a unui motor va fi de aproximativ 60% din volumul sau, astfel ca rezultatul va fi doar de 60% din eficienta totala.

Cu cat este mai tunat un motor, cu atat va fi mai eficient; un membru al TorqueCars isi va fi petrecut deja mult timp si efort pentru a-si tuna motorul, dar tot nu a reusit sa obtina mai mult de 85% din eficienta motorului. Cea mai buna modalitate de a o imbunatati este de a forta amestecul de aer si combustibil in cilindri (inductia fortata). Media inductiei fortate creste de la 110 % la 150 % in eficienta volumetrica.

Aici avem si cateva exemple: un motor 2.0 N/A va folosi in jur de 1200-1300 cc din capacitatea sa si va produce pana la 200 CP (daca o sa calculam 100 CP la 1000 cc). Un motor turbo sau un supercharger de 2.0 isi va folosi mai mult din capacitatea proprie, producand mai multa putere daca este capabil sa arda mai mult combustibil. (Cu o putere optima de 100 CP pe cilindru).

De exemplu, un motor turbo de 1.6 de la formula 1 va produce foarte usor peste 1000 CP
. Frecvent vedem masini 2.0 turbo atingand 600 CP sau mai mult. Cheia sta in a avea un bloc motor puternic si componente adecvate.

Avantajul cel mai mare al cresterii puterii este sa maresti ratia compresiei finale si sa obtii o mai buna pornire datorata unui amestec de aer cu combustibil in cilindri (ratia compresiei motoarelor ramane aceeasi, dar daca exista mai mult aer care intra in motor, va fi si mai comprimat).

Daca maresti volumul de aer/combustibil in cilindri, vei avea o compresie mai mare, ceea ce ar fi prea mult. Pentru a mentine aceeasi compresie pana la final, cea initiala trebuie sa fie oprita pentru a compensa.

Mai mult aer va face ca mai mult oxigen sa fie valabil pentru ardere si cu adaugarea a mai mult combustibil in motor, se va produce mai multa putere. Cea mai buna cale de a creste eficienta unui motor este sa adaugi un turbocompresor. Atunci cand adaugi un turbocompresor la un motor care nu a fost realizat pentru a fi turbo, ar trebui sa ai in vedere anumite complicatii majore.

Se poate produce o detonare atunci cand combustibilul se aprinde sub presiune, inainte sa se produca scanteia. Acest lucru va determina ca un piston sa se miste in directia opusa si va avea consecinte dezastruoase asupra motorului.

Pentru a evita detonarea (arderea prematura), va fi nevoie sa micsorezi compresia motorului. (Motoarele cu o compresie scazuta, la care se adauga si un turbo, vor impiedica, de asemenea, anumite probleme ale turbocompresorului inerente). Cele mai bune turbocompresoare care se pot adauga pe un motor NASP (aspirat) sunt cele mici, cu un nivel scazut de ardere. O alta varianta ar fi sa pui un kit de injectie pe apa pentru a umezi incarcarea cu aer si pentru a preveni detonarea.

Pentru a micsora compresia, ai nevoie de niste pistoane de compresie mai mici, poti adauga un kit stroker pentru a altera ratia compresiei.

Va fi nevoie sa obtii o ratie a compresiei de 7:1 daca adaugi un turbocompresor, tot ceea ce este in jurul a 9:1 creand probleme. In toate cazurile, ar trebui sa folosesti un combustibil cu octane cat mai inalte. Daca poti sa reduci presiunea la 5-7 psi si daca folosesti combustibil cu octane cat mai mari, ar trebui sa ai un turbocompresor pus pe un motor normal cu o ratie in jur de 9:1.

Atunci cand adaugi un turbocompresor, pentru o performanta maxima, ar trebui sa pui si niste supape mai mari si o teava de esapament mai mare pentru ca va fi un volum mai mare de aer ce trece prin motor.

O atentie deosebita trebuie sa o pui pe alimentare. Mai mult aer cere mai mult combustibil, altfel risti sa ia foc. De asemenea, trebuie sa eviti si supraalimentarea, caci poti distruge motorul.

Este putin probabil ca sistemul de transport al combustibilului sa fie capabil sa transporte combustibil suficient, astfel ca va fi nevoie sa-ti imbunatatesti presiunea combustibilului cu ajutorul unei noi pompe si cu un regulator pentru presiune. De asemenea, si injectoarele trebuie imbunatatite.

Si computerul masinii va trebui sa tina cont, de asemenea, de noile cerinte de alimentare ale unui motor turbo.

Turbocompresoarele sunt scumpe, dar vor adauga cea mai mare putere. Ar trebui sa fie nevoie de aproximativ 40 de ore pentru a se obisnui si va trebui sa stii foarte bine ce faci. In general vorbind, va fi mai usor sa ai un motor turbo caruia sa-i faci modificari, decat sa adaugi un turbocompresor pe un motor NASP.

 

Comentarii
Adauga comentariu
Publicat pe: 15 martie '11, in: Ce este si cum functioneaza
2959 vizualizari
Citeste mai mult despre:  Turbo  kit turbo  tuning  power  
Galerii foto
Bea si fumeaza, dezmembreaza masini, sta pe forumuri, ansambleaza masini (la loc), vinde suruburi ramase dupa ansamblarea masinilor, fumeaza, inoveaza. Citeam mai zilele trecute un editorial pe tema l[...]
Gearhead on facebook Gearhead Rss Gearhead on Twitter Gearhead on YouTube