CLASELE EURO DE POLUARE CONFORM LEGISLATIEI EUROPENE

Un articol despre norme de poluare,esapamente si motoare.

 

 

CLASELE EURO DE POLUARE

CONFORM LEGISLATIEI EUROPENE

 

 

Sistemul de esapament si actiunea asupra mediului


 

Ca si componente din cadrul sistemului de esapament, rolul de baza in reducerea emisiilor de noxe il au catalizatorii (la motorizarile pe benzina) si filtrele de particule (la motoarele diesel). Practic la controlul RAR sau la verificarea ITP in privinta noxelor, testul analizorului de gaze arata emisiile motorului in urma arderii si eficienta catalizatorului. De restul compontentelor (tubulatura, tobe, racorduri) depinde nivelul de zgomot si etanseitatea

Nivelul noxelor si eficienta catalizatorilor este masurata de catre ECU prin intermediul sondelor lambda iar in functie de valorile primite de la acesti senzori se face reglajul amestecului pentru o ardere cat mai completa. La filtrele de particule ECU gestioneaza efectiv functionarea acestora prin controlul temperaturii de evacuare si a injectiei.


 

Despre poluare


 

In ţările dezvoltate poluarea mediului ambiant a atins limite înspăimântătoare. În legătura cu faptul că substanţele toxice migrează prin aer dintr-o ţară în alta şi chiar de pe un continent pe altul, se atestă poluări ireversibile a apelor, aerului şi solului, care nu au numai un caracter local.

      Din an în an cresc cheltuielile investite pentru combaterea consecinţelor impactului ecologic.Rolul principal în poluarea atmosferei il au emisiile provenite din traficul rutier, termocentrale şi intreprinderi. În majoritatea ţărilor dezvoltate aportul la conţinutul total de poluanţi atmosferici constituie în sfera transpotului auto cca 60%, în industrie 17%, în industria energetică 14%, la arderea deşeurilor 9%. În oraşele mari automobilele sunt principala sursă de poluare cu monoxid de carbon, hidrocarburi, oxizi de azot, aldehide, funingine şi un şir de substanţe alergene.

 Efecte asupra mediului:

Ø     formarea ozonului troposferic , care este foarte toxic pentru organisme ;

Ø     afectarea florei , în special a speciilor de conifere şi pomi fructiferi;

Efecte supra sănătăţii populaţiei :

Ø     boli respiratorii şi cardiace datorită CO;

Ø     iritaţii ale căilor respiratorii datorită NOx ;

Ø     iritaţii ale ochilor şi efecte cancerigene cauzate  de hidrocarburi;

Ø     anemie , boli ale sistemului nervos datorită compuşilor de plumb;

Ø     depresii nervoase datorită compuşilor benzenici

  

Standarde europene emisii auto


 

Standardele de emisie pentru autoturisme şi vehicule utilitare uşoare sunt rezumate în tabelele de mai jos. Motoarele diesel au mai stricte standardele de CO, dar sunt permise emisii mai mari de NOx. Vehiculele alimentate cu benzină sunt exceptate de la pulberi în suspensie (PM), prin standardele Euro 4, dar vehiculele cu motoare cu injecţie directă vor fi supuse la limita maximă de 0.005 g / km pentru Euro 5 şi Euro 6. Pentru autoturisme standardele sunt definite in functie de distanta pe care o parcurg si anume g/km, la camioane (autocamioane) sunt definite prin productie de energie a motorului si anume g/kwh .


 

 

 

 

 

 

NIVELUL DATA CO THC NMHC NOx HC+NOx PM
DIESEL
Euro 1 Iulie 1992 2.72 (3.16)       0.97 (1.13) 0.14 (0.18)
Euro 2 Ianuarie 1996 1.0       0.7 0.08
Euro 3 Ianuarie 2010 0.64     0.50 0.56 0.05
Euro 4 Ianuarie 2005 0.50     0.25 0.30 0.025
Euro 5 Septembrie 2009 0.500     0.180 0.230 0.005
Euro 6 Septembrie 2014 0.500     0.080 0.170 0.0025
NIVELUL DATA CO THC NMHC NOx HC+NOx PM
BENZINA
Euro 1 Iulie 1992 2.72 (3.16)       0.97 (1.13)  
Euro 2 Ianuarie 1996 2.2       0.5  
Euro 3 Ianuarie 2010 2.3 0.20   0.15    
Euro 4 Ianuarie 2005 1.0 0.10   0.8    
Euro 5 Septembrie 2009 1.000 0.100 0.068 0.060   0.005
Euro 6 Septembrie 2014 1.000 0.100 0.068 0.060   0.005

 

În Europa, legislaţia limitează emisiile de diferite gaze poluante produse de autovehicule conform valorilor prezentate mai sus. Toate vehiculele sunt construite conform cu această legislaţie şi au în structura lor un sistem de control al emisiilor care elimină sau reduc considerabil aceste emisii. Subansamblele auto care filtreaza noxele de evacuare sunt catalizatoarele si filtrele de particule, actiunea lor fiind controlata totodata de ECU.

 Emisiile puternice de gaze de eşapament apar atunci când carburantul este ars incomplet, motorul este reglat defectuos,   în momentul în care se porneşte sau se opreşte motorul , la deplasarea cu viteză redusă.  În lipsa catalizatorului, la funcţionarea motoarelor în regim staţionar,conţinutul de CO în gazele de eşapament nu trebuie să depăşească 5%.

 

 

 

. 

 

 

 

Comentarii
Adauga comentariu
Publicat pe: 09 august '11, in: Articole
9845 vizualizari
Citeste mai mult despre:  Pilot Power Tuning  tuning  euro 6  poluare  norme poluare  
Bea si fumeaza, dezmembreaza masini, sta pe forumuri, ansambleaza masini (la loc), vinde suruburi ramase dupa ansamblarea masinilor, fumeaza, inoveaza. Citeam mai zilele trecute un editorial pe tema l[...]
Gearhead on facebook Gearhead Rss Gearhead on Twitter Gearhead on YouTube